Amikor a fékrendszer valamilyen okból szerelés alá kerül, könnyen levegő kerülhet a rendszerbe, ami nagyban befolyásolja a fékhatást. A levegős fékrendszer tünetei pedig részben megegyeznek az ABS kocka hibajelenségével, ezért gyakran fejtörést okoz, pontosan mi áll a tünetek hátterében.
Ha beesik a fékpedál, lent fog a fék, a fékpedál lassan becsúszik a végállásig, akkor három dologra gyanakodhatunk:
1. ABS kocka meghibásodás
2. Főfékhenger hiba
3. Levegős fékrendszer
Nyilván a levegős fékrendszert a leggyorsabb és legkönnyebb kizárni, csupán fék légtelenítést kell végeznünk hozzá.
ABS fék légtelenítés sorrendje
A fék légtelenítés házilag is elvégezhető, csupán egy segítőtársat kell szereznünk hozzá. A légtelenítés menete azzal indul, hogy megmérjük a fékfolyadék szintjét. Ha szükséges, akkor töltsünk hozzá, hogy a minimum-maximum sávon belül legyen.
Az előre elkészített emelővel emeljük fel az autót, így hozzáférhetünk a keréktárcsákhoz, illetve a fékhengerhez. Légtelenítsük manuálisan az adott munkahengert, ehhez lesz szükségünk a segítőtársra. Kérjük meg, hogy pumpálja a féket, míg mi a féknél elvégezzük a légtelenítést a következő módon: a légtelenítő csőcsavar megnyitásával engedjünk szabad utat a megrekedt levegőnek. Ha még nem végeztünk hasonló feladatot, akkor jobb, ha autószerelő segítségét kérjük, egyébként jó tudni, hogy a fék légtelenítő csavar a tartály tetején helyezkedik el, itt kell keresnünk. A védősapka eltávolítása után egy átlátszó műanyag csövet húzunk rá és figyeljük, hogy a fék pumpálásának hatására megjelenik benne a fékfolyadék egy szörcsögő hang kíséretében, amit a levegőbuborékok okoznak. Addig pumpáljunk, amíg már nem szörcsög és eltűnnek a légbuborékok, így sikeres volt a légtelenítés. Végezzük el mindegyik keréknél.
Az is előfordul, hogy nincs szörcsögés, nincsenek buborékok és bizony nem is változik semmi a légtelenítés után. Minden bizonnyal nem ez okozta a problémát, hanem a másik két hibalehetőségre kell felkészülnünk.
Az ABS kocka hibát legtöbbször a meghatározott időközönkénti fékfolyadék csere elmulasztása okozza, ennek következtében hordalék és víz kerül az érzékeny műszerbe, ami tönkreteszi azt.
Az ABS kocka javításra szervizünk tökéletesen felkészült, hatalmas tapasztalattal, komoly szakértelemmel, gépészmérnökök és elektromérnökök közreműködésével újítjuk fel a hibás készülékeket, a tulajdonos pedig elégedetten és garanciával távozhat úgy, hogy még a pénztárcáját sem kellett komolyan megcsapolni a szerelési és anyagköltségek miatt.